Bijna terug 2 dagen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu Bijna terug 2 dagen! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

Bijna terug 2 dagen!

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

31 Januari 2011 | Australië, Sydney

hiii mensen,

ik heb de vetste tijd ooit gehad hier in aus! oh mijn god het is geweldig om te reizen en ja jullie hebben gelijk, ik ben iemand die dan ook nooit stil kan zitten en nu al helemaal niet meer. Shit, ik wil zo graag hier blijven. Het idee was dan ook om hier te blijven maar na wikken en wegen kom ik terug naar nl over 2 dagen plaatselijke nederlandse tijd half 8 in de ochtend op donderdag 3 februari ben ik op Schiphol.

Ik ben nu in Sydney mijn laatste dagen aan het volmaken met mijn reismaatje Carloyn van Liechenstein die ik in mijn eerste hostel heb ontmoet in Cairns, op de eerste dag van mijn reizen. Ik heb daarna nog 5 andere meiden uit mijn kamer als reismaatjes gekregen en ik heb letterlijk vanaf dag 1 in Cairns tot aan Byron bay (1 maand later) met mijn 2 beste vriendinnetjes uit Israel gereisd. In cairns heb ik het rainforest bezocht, ik heb gesnorkelt in het mooiste reef ooit, ik heb gekakyakt in een storm. Ik ben op magnetic island met kerst geweets, was welke avond dronken want het regende als een malle dus drinken was het enige wat te doen. Ik heb gewandeld, koala's gezien, kangaroo's geaaid, geleefd mensen ontmoet van all over the world. Ik heb airlie beach bezocht, daar met Anneleen oud en nieuw op de boot gevierd op de Whitsundays de beste eilanden gezien ooit. Ik heb de schattigste mensen ooit ontmoet, ik heb gedronken, gefeest in Airlie, daar aan de Lagoon gelegen. Ik heb van Mackay airport naar Brisbane het vliegtuig moeten pakken omdat we weer stuck waren in Airlie. Ik heb daar bij een aussi guy gekookt en film gekeken. Ik ben naar Rainbow Beach gegaan en heb een 3 daagse 4wd tour gedaan met tenten en regen en storm en alles er op en aan. OP fraser island is het idee dat je lekker weer hebt en geen overtsromingen. Correctie: de eerste avond was het zo aan het stormen dat het de ergste storm ooit was en er was welgeteld 0 seconden between thunder and lightning. Ja, ik was bang en ja ik ben na de 300e klap van het onweer bij mijn vriendin in de armen gesprongen van angst. Ik heb op Airlie Beach, Fraser en Byron allemaal mensen van het huis in Sydney ontmoet en het was echt een toptijd om de boys terug te zien in Rainbow Beach. Ik ben na Rainbow met een verdomde jeep over het strand naar Noosa gebracht met mijn 2 vriendinnen waarom: omdat wij gevangen waren in Rainbow Beach omdat Gympie het dichtsbijzijnde dorp overstroomt was. Het water stond 22 meter hoog, mensen waren homeless. Auto's dreven weg. Dit was voordat de overstromingen Brisbane raakte. We kwamen net terug van Rainbow en kregen het nieuws dat we nergens heen konden, dat het brood de melk etc op was en dat we de sjaak waren. Kortom ik ben meteen naar een van de tourguides van onze Fraser tour gegaan en die moest met zn jeep via het strand naar Noosa, omdat hij daar woonde. Probleem was, het was noodweer, de weg over het strand en door het bos is onmogelijk zonder 4wd en met is het nog enorm moeilijk rijden en de ferry die we nodig hadden om van het strand naar Noosa te komen ging niet wegens noodweer. Ik was bang zonder voedsel te zitten, we hebben de strandweg 3x moeten rijden en de 2e dag konden we eindelijk naar Noosa. Daar heb ik gechilld en toen naar Byron Bay met vriendinnen. Byron was amazing! Ik heb daar lekker gedronken, gefeest, gezond en gechilled met nieuwe vrienden en vriendinnetjes. Daarna afscheid genomen van mijn liefste vriendinnen en alleen door naar surfkamp. Ik heb gesurft vetste ooit! Ik had al eens gesurft in France maar nu ging het echt vet goed, daarna lekker gedronken met onze groep en laddertjezat me dubbelbed ingekropen. De next day naar Coffs harbour om bij te slapen en een tourtje te doen op mijzelf en toen teurg in Sydney. Ik wou mijn koffer overpakken en kreeg meteen mot met mijn landlord. Ik had 4 min welgeteld om op te rotten van het huis. Kortom, drama! De dag erna naar Tasmania gevlogen en een 6 daagse tour gedaan. Mooiste weer ooit gehad, mooiste natuur oit gezien, een italiaanse, japanse en israelse meid leren kennen en met hun gechilld. Ik heb gewandeld, ik ben in het meer gesprongen, ik heb rare dingen gedaan, ik heb een wombat gezien vanaf 1 meter, ik heb allebei mijn grote teennagels verloren (again), ik ben bruin geworden, ik heb de raarste tourguide ooit gehad die het nodig vond mij op de grond te pleuren en brood in mijn gezicht te gooien en ik heb nu de beste tijd in Sydney, gister op Bondi Beach gelegen en vandaag chillen. Sorry mensen het is allemaal zwaar chaotisch! Ik zal een uitgebreid verhaal typen als ik terug ben of op het airport, nu moet ik snel afsluiten, vriendin wacht we gaan shoppen!

Ps: Ja ik kom dus terug en ps ja ik wil graag pizza eten meiden! Ps ik heb echt een gigantisch vet tof diary bijgehouden en als je alles wil weten dan mag je dat persoonlijk vragen!xxx see you in 2 days

  • 31 Januari 2011 - 13:32

    Elly:

    jeetje wat een leventje heb je daar (gehad)zal weer effe wennen worden in nl.ik wens je eenn goede reis terug en tot ziens.hug, el

  • 31 Januari 2011 - 14:04

    Mila :

    Zo dat was het 7 maandelijkse avontuur van Eva in 50 regels. Super tof...
    Ik hoop je snel te zien. Wijntje erbij en lekker naar al je verhalen te luisteren...
    Tot snel
    Liefs xxxx

  • 02 Februari 2011 - 12:05

    Joren Heilen:

    Heee Mevrouw Knippenberg,

    We wachten allemaal met volsmart op je in het F-Cluster hahahahahaha!
    Je zit ingedeeld bij ons in de project groep en we zijn alvast begonnen en als je je mail geeft dan kunnen we je meteen alle informatie sturen zodat je op de hoogte bent!

    Geniet er nog eventjes van want hier is het kutweer!

    Ciaooo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 25798

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: