First week at the farm - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu First week at the farm - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

First week at the farm

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

11 Maart 2011 | Australië, Mondure

Hey guys,

Goodday and all sorts... ik ben nu bijna een week op mijn boerderij in QLD, Mondure nearby Murgon, in the middle of nowhere. Ik moet keihard! werken van 7 sochtends tot 8 's avonds. Ik ben chefkok, dus ik mag ook nog eens even naast al het harde ploeteren buiten, lunch en avondeten maken voor al me collega's. Korte opsomming wat ik tot nu toe heb gedaan: gardening, motorbike gereden, pick-up truck gereden, gras gemaaid, kippenhok gebouwd, trucks schoongemaakt, tractor gereden, boodschappen gedaan, gezwommen in een meer, biewr gedronken, onderhoud gedaan op een tractor, koeien in een wei gedreven, bomen gezaagd, getimmerd, de was gedaan, de planten gesnoeid, en vooral heel veel motorbike en auto gereden. Het is hier zonnig, 29 graden, ik loop rond zonder make-up met overal zand op me, overal schrammen van het werk, zware spierpijn in mijn armen, eerste dag hele dag gras gemaaid met zo'n elektrische handmaaier, en overal blauwe plekken. Ik heb een 2 meter lange slang gezien terwijl ik 50k reed op me quad, ik heb allemaal kikkers gespot, ooh en ik heb voor de 1e keer geschoten met een shotgun op vogels in de weilanden. Vandaag 1e dag van de peanuts harvest. Ik zit op een peanut farm, waar ze echt kilometers aan weilanden hebben. Ik slaap samen met 2 backpackers (schotse jongen en norweegs meisje) in een huis, en we hebben deze week alles voor ons zelf want onze baas is meer weg dan aanwezig.Zeer aangenaam!

Ik ben al zwaar verbrand weer, nadat ik 3 uur lang heb lopen timmeren en zagen, ik zit onder het zand momenteel en ik ben me een potje blij dat ik me shitass kleren mee heb want hier wordt alles ranzig. Je bent constant bezig met monteren van schroeven, trucks rijden of rondracen op je motorbike. Werk hier is hard, en mijn internet werkt dus niet, vandaar dat ik nu op een vriend zn pc zit.

Ik heb het wel naar mijn zin, maar ben nog wel aan het wennen. Het is hier zwaar, vooral vanwege een rotte appel die hier elke dag alle meiden loopt uit te schelden dat we nutteloos zijn. Ja, dit is het echte aussi leven en dus zijn meiden op een farm niet meer als een erwt waard volgens sommigen. Ik hou jullie op de hoogte, ik heb alweer een heleboel nieuwe contacten gelegd. Eerste avond in Brisbane was geweldig, en heb nu echt kei leuke mensen in Aus zitten met wie ik communiceer. All good all good. Ik kom er wel uit, ben blij om terug te zijn en ik leer me toch veel hier elke dag. Over paar dagen gaan we beginnen met de oogst binnen te halen en wordt ik geacht een grote truck (vrachtwagen) te rijden. Heb hem vandaag schoon moeten maken, ben meteen over mijn spinnenangst heen.

Mijn verjaardag was helemaal top, mijn roomies uit het huis, hadden allemaal kado's voor me gehaald en taart gemaakt met 21 kaarsjes erop en na een harde dag werken zijn we met zn allen in het meer gedoken, daarna naar de pub en ik heb me goed vermaakt mijn gloednieuwe fles rum. Haha ik lag plat in bed om 11 want na 12 uur werken op de boerderij ben je kapot! Maar echt super tof van me roomies, die ik net pas kende!

Ik ga mijn echte bday nog vieren als ik terug ben in NL, dus maak maar alvast een notitie in je agenda :)

Tot dan: g'day and see ya later

  • 11 Maart 2011 - 15:23

    Mila:

    Hahahaha vet leuk om dit allemaal te lezen. Ik wil ook op een motorbikie rijden. Vet leuk dat je dit allemaal mag ervaren.
    Echt super leuk dat ze je verjaardag hebben gevierd. Lief van ze.

    Ik hoop snel weer van je te horen...
    Veel liefs en kusjes

    Milie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 48
Totaal aantal bezoekers 25792

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: