2.5 week aan het werk in QLD op de boerderij - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu 2.5 week aan het werk in QLD op de boerderij - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

2.5 week aan het werk in QLD op de boerderij

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

22 Maart 2011 | Australië, Mondure

Hiiii peeps,

Ik ben inmiddels alweer 2.5 week bezig op een boerderij in QLD, in een oord genaamd Mondure, dit is een oord, het heeft een oppervlakte van 1 bij 1 denk ik, in ieder geval het is in the middle of nowhere. Ik ben omringd door velden waar mais, peanuts, en een of andere bonen wordt verbouwd. Mijn boerderij is momenteel bezig met het oogsten van de noten en het mais en ik werk gemiddeld 14 uur per dag in de brandende zon, het is nu 30 graden. Ik werk de hele dag in trucks, motorbikes, tractors, ik ben dingen aan het monteren, aan het bouwen, aan het schoonmaken, aan het controleren, ik rijd rond voor van alles en ik geef de dieren voedsel. Meestal ben ik druk in de weer met trucks rijden met volle lading en dan deze in een opslagplek te rijden, mijn driving skills zijn dan ook zeer hoog opgewaardeerd, inclusief vrachtwagen. Ha, ik houd ervan lekker racen hier op de quad en rijden in hoge trucks en met de pick up truck. Er is hier 1 weg, en het dichtstbijzijnde supermarkt gebeuren is 30 km verderop in het dorpje Murgon. Ik rijd daar gemiddeld 2 x per dag naar toe omdat de boys dan weer iets nodig heb van the mechanics shop of whatever. Daarnaast ben ik hier chefkokkie dus ik geef iedereen te eten. Elke avond na het harde werken wat normaal start om 06.30 am tot 07.00 pm, drinken we een aantal biertjes dus me bierbuik is er nog niet af haha. Vandaag in de opslagplek de noten gecheckt op vochtigheid en morgen komt de 1e truck om de 1e lading noten op te halen van de boerderij. Ik ben er niet, ik moet om half 6 in de ochtend 3,5 uur met de auto naar Brisbane rijden om mijn baas af te zetten op het vliegveld en dan weer by myself terug te rijden. Mijn baas is vaak weg, en dan is ons huis op de boerderij bewoond door ons: de backpackers. Super chill. De collega's zijn relaxt en ik heb hier 2 hele goede vrienden nu. Helaas gaat eentje overmorgen weg, maar er komt weer iemand nieuw, en mensen komen terug. Niet vanwege het werk, maar vanwege de sfeer hier onder de backpackers. Over het werk: het is slopend, en ik heb dan ook veel spieren in mijn armen erbij. Ik moet elke dag me kleren wassen want je zit hier onder de benzine, smeer, stof en modder. En als dat het niet is, dan gooit iemand wel weer een dode muis op je of whatever. En oohja, je hebt hier een hek waar je met een auto net door heen komt en ik ben er met de truck met volle lading doorheen gereden en dus is het hek omgevallen, Oeps... foutje. Gelukkig kon iedereen er uiteindelijk om lachen. ..

Nou houdoeee!!!

xx

  • 22 Maart 2011 - 15:48

    Mila:

    Wat leuk om dit allemaal te lezen. Volgens mij leer je nu wel erg veel. Je bent straks 10000 ervaringen rijker en je hebt veel uithoudingsvermogen. Echt knap. Ik ben trots op je meid...

    Liefs xxx

  • 23 Maart 2011 - 07:43

    Wouter :

    Hoi Eefje!

    Zo te lezen heb je de goede keus gemaakt. Ik vind het erg knap dat je je zin hebt doorgedrukt om terug te gaan naar Australie(niet dat ik daar aan twijfelde ofzo haha).

    Als je terugkomt gaan we snel weer een x chillen!

    Have a good one over there!

    X Wout.

  • 28 Maart 2011 - 15:02

    Marieke:

    Poeh poeh! Ik sluit me helemaal bij Jamila aan! Je doet en leert een hoop! Dat respecteer ik zeer! Liefs! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 25822

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: