3 weken @ the farm - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu 3 weken @ the farm - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

3 weken @ the farm

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

28 Maart 2011 | Australië, Mondure

Hi how ru?!

Im good, working bloody 14 hours per day, did the corn the last few days. Lees: super super super zwaar werk, wegzakken in storagerooms in de maïs, 100 jaar oude tractors rijden in de brandende zon en regen, 300 x per dag rondracen in de pick up truck, en met iedereen overleggen in de walkietalkie oftewel the "two-way" over hoe we de peanuts van de ene naar de andere plek vervoeren zonder door de politie te worden aangehouden omdat de trucks niet geregistreerd zijn en wij geen rijbewijs hebben om een truck te rijden. Ik ben momenteel gegroeid in mijn truck-ervaringen, kortom, achteruit ergens inrijden: peace of cake, in 4 gear over een zandweg met hobbels knallen met ongeveer 10 ton aan maïs in je laadbak, no worries. Daarnaast leggen de kippen eindelijk eieren in ons zelfgemaakte kippenhokwerk, dus dat is chill. De katten leven nog, de hond heeft geen vlooien meer, we hebben er een nieuwe kerel bij die Charlie voor 2 weken vervangd terwijl Charlie ergens in Cairns 'm chilled. Charlie en Kristine zijn mijn vrienden hier op de farm, en nu is het beetje raar zonder de 3 musketiers. Me baas moet ik weer oppikken uit Brisbane op vrijdag. 3,5 uur rijden in de rode auto lekker scheuren over de highway. Rondracen in allerlei trucks and stuff is wel echt tof. Het weer is nog steeds zonnig, warm en ik loop in me korte broek rond elke dag.Ben lekker bruin en smerig elke dag en het boeit me geen drol. Daarnaast maak ik de beste sandwiches ooit, zoals iedereen hier zegt en hebben we nu last van zogeheten inbrekersgeluiden ofzo, want deze boerderij ligt in de middle of nowhere, en nu we alleen met zn 3en zijn zonder volwassenen, is het zeer afgelegen en sinds 2 dagen rare geluiden midden in de nacht. Not nice, want ik werd dus door me lieftallige vriendin om 5 uur 's ochtends uit me bed gehaald omdat ze kei geschrokken was van iets. Hoorde uiteindelijk niks meer en weer me bed ingedoken, maar je moet hier om 7 uur gereed staan om te werken tot 21/22 uur 's avonds dus ik was behoorlijk kapot. gelukkig vandaag wat rustiger dagje, ik ben naar het dorp gereden en heb brood gehaald bij de bakker en boodschappen gedaan, daarna beetje rondgehangen. Morgen starten w weer met de harvest van de peanuts, en moeten we de maïs met alle trucks weer verschepen naar een andere opslagplek dus dat wordt hard werken. Je moet alle peanuts en maïs uit de trucks scheppen op een band, die het naar de opslagplek verplaatst en dan moet je in die opslagplek klimmen ongeveer 25 meter hoog, en dan alles op zelfde niveau scheppen. Keihard werken en spierballen voor nodig. Met de peanuts is het nog erger, die vallen niet zo oe duit de truck omdat ze licht zijn dus dat is helemaal hard werk. al het stof in je ogen en dan ook nog eens massa's aan trucks die je moet doen. Kortom, farm work is different. Goed nieuws: ik heb een lieve vriend gevonden die mij bijstaat in dit wereldje haha. Dus zo zie je maar weer, misschien is het farmwork wel the place to be voor mij. na, just kidding. Maar ondanks het harde werk, de drama op de farm en alles eromheen, is het alsof ik hier nog steeds thuishoor in Aus, en zelfs in het dorp ken ik ze allemaal al en het is zo nice om lekker rond te babbelen met al the locals. Ik zeg zelf: dit is een kei goede ervaring!

see ya :)

  • 28 Maart 2011 - 11:09

    Bart:

    Hey Eef,

    Heb je toch de goede keus gemaakt. Vet joh. Op sommige dingen ben ik wel een beetje jaloers, andere niet;) haha. Veel plezier daar nog en ik zie je wel weer een keertje als je terug bent in Nijmegen!

    Xx

  • 28 Maart 2011 - 11:11

    Josien:

    Ondanks het harde werken, klinkt het alsof je het helemaal naar je zin hebt! Top! (K)

  • 28 Maart 2011 - 12:32

    Froukieee:

    ben trots op je E:D enjoy en good luck with the hard work. xxxx

  • 28 Maart 2011 - 21:02

    Marieke:

    Echt knap, hoor. Fijn dat je je ook zo goed vermaakt! Ga zo door! Veel plezier! Liefs!

  • 28 Maart 2011 - 21:03

    Marielle:

    Schattie!!
    Ik moest zo lachen toen ik die foto van jou zag op de traktor! Haha je lijkt al op een echte boerin! Maar wel een stoere hoor! ;) En.. wat super leuk voor je, een vriendje!! Volgens mij heb ik hem al op de foto gespot! Leuk leuk!! Veel succes nog & ik ga je snel mailen over alle gebeurtenissen hier!
    Dikke kus xxx!!

  • 29 Maart 2011 - 10:14

    Anne:

    Heeeeel vet eef! Wel echt zooo hard werken, pfffffff dat je het volhoudt en elke dag weer zo vroeg je bed uit kan, respect!
    Have fun en wel genoeg chillen tussen dat harde werken door he! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 25804

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: