Blue Mountains Trip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu Blue Mountains Trip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

Blue Mountains Trip

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

19 Oktober 2010 | Australië, Sydney

Wat een gave ongelofelijke stoere en onmogelijk immense trip ik nu weer mee heb gemaakt: vergeleken met de GOR is het natuurlijk ietsje pietstje minder maar ey jo ik zit wel even in australie en we hadden me toch een potje mooi weer voor deze trip! Lees: onbewolkt, zonnig, heet en volop uitzicht over de blue mountains (naam is gegeven doordat er een blauwe gloed over de bergen hangt). We zijn om 8 uur vertrokken met een bus en een tourguide, eerste stop: het wildlife park. Ik heb met een slang om gestaan, de koala gevoerd en de kangaroo’s geaaid. Ik heb de krokodil zijn lunch zien verorberen en ik heb de dingo’s gezien en ondanks dat ik weet dat mijn lieftallige echtgenoot hier (bartje!) zijn slippers door zo een dingo is verloren, ik vind ze schattig! Is natuurlijk niets vergeleken met een emoe die achter je aan rent op de Great Ocean Road omdat je hem verstoort in zijn ochtendritueel maar it came close. Daarna busje weer in, next stop: the Blue Mountains. Ik zat voorin het busje omdat er ten 1e geen plek meer was, ten 2e de gids best wel een leuke man was en ten 3e die busjes in Australie niet gemaakt zijn op ons Hollanders, boven de 1.60 m moet je gewoon niet in Australie het openbaar vervoer gebruiken, die chinesen hier zijn al helemaal geimmigreerd en dus is alles kort en klein. Goed, dat gezegd hebbende, next stop was de waterval! En natuurlijk niet te vergeten de 3 gezusters. Een hele mooie rotsformatie die je gezien moet hebben als je Sydney bezoekt. Het rainforest bezocht en een tripje erdoor heen gemaakt te voet. Ik ben blij dat met zn 20en nog leven, die trappen waren me een potje glad en smal. Daarna, dat is zo vet!!, gingen we met een treintje van beneden in het rainforest back to the top, nou die helling was ongeveer 80% hellend en daar gingen wij met een trein omhoog. Kortom, het leek alsof je in een rollercoaster zat alleen dan ietsje pietsje enger aangezien je midden op een berg zit met een afgrond van 10 tallen meters ondergrond. Top ervaring! Daarna weer back naar huis en lekker slapen. Genieten is het hier in Australie. Vandaag weer dik aan de bak op werk, het regent, de keuken in stagehuis is nog steeds afgebrand en niet vervangen en dan heb je ook nog dat er inbrekers zijn getraceerd en creditcards en geld uit je kamer stelen terwijl je slaapt. Kakkerlakken om ons heen, mieren over ons brood en no speakers meer allowed in the common area: AUSTRALIE IS THE BOMB!

Mij kan het allemaal niks schelen, ik geniet met volle teugen, dit leventje is mijn leventje. Ik heb besloten deze week even iets meer te gaan sporten, gister gezwommen, vanavond lekker salsa dansen bij de Establishment en dan morgen weer zwemmen. Donderdag ben ik even dagje vrij en ga ik de laatste puntjes op de i zetten voor mijn grote trip in december en januari en verder doe ik het lekker rustig aan. Ik heb nog 7 weken hier in Sydney en ik wil nog zoveel zien!

Ik heb gehoord dat het weer in NL belachelijk is, dus ik zeg: tot over 3,5 maand! Ik chill hem hier nog eventjes if you dont mind =)

Foto’s van Blue Mountains op facebook!

Xxjes eefjes down under

  • 19 Oktober 2010 - 08:11

    Frouk:

    coooooool eeef:D enjoy!

    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 25867

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: