Down Under keeps keeping better - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu Down Under keeps keeping better - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

Down Under keeps keeping better

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

01 November 2010 | Australië, Sydney

Hallo lieve mensjes,

Ik ben druk bezig met genieten in down under nog steeds, ik heb nu zeker te weten een heel leuk weekend gehad. Dit weekend was het een druk weekend vol verjaardagen van vrienden uit het huis en met Halloween op het schema. Ik heb vrijdag lekker kunnen genieten van een heerlijke dag vrij met vrienden lekker Halloween outfit gehaald, en alles vastgelegd rondom mijn east-coast reis. Ik moet alleen nog even Tasmanie uitvogelen, maar dat komt goed! Verder heb ik zaterdag lekker in de zon op het strand gelegen nadat we donderdag en vrijdag al zware stapavonden hadden meegemaakt (het leven is hier zo zwaar!:P not!), zaterdagavond was een vriendinnetje jarig en gingen we met een groep de stad in totaal verkleed als duiveltjes (de meiden) en de jongens als ninja's, dokters, mariniers, kerstvrouw en wat nog meer. Ik heb mij goed vermaakt, en was redelijk blij toen ik thuis aan kwam om 4 uur 's nachts. Zondag verjaardag numero 2 en dus lekker champagne ontbijt en in het park luieren, 's avonds uitgebreid gegeten want de KEUKEN IS ER WEER! jawel, dus we kunnen eindelijk weer fatsoenlijk koken.

Aanstaand weekend ga ik naar Jervis Bay, lekker genieten van het witste strand van Australie en lekker rondcruisen met onze auto. We gaan met dezelfde groep als Melbourne, alleen zonder 2 jongens en 1 meisje. Lekker even eruit, chillen enzo. Over iets meer als een maand ben ik klaar op stage en ga ik erop uit, alone!

Ik ben zo benieuwd naar alles wat ik nog ga zien, ik heb Sydney nu echt helemaal gezien, op chinatown na, dat doe ik nog wel.

Ik doe op stage relatief veel verschillende taken: van orders uitprinten en pakken in het warehouse, tot aan rapporten schrijven over elke maand de sales. Ik heb ook nu de verantwoordelijkheid over een deel van de website-inventary, ik heb meegeholpen aan de catalogus samenstellen, ik doe desk-research voor competitors, wholesale, advertising etc. Kortom: van alles en nog wat!

Mijn engels is wel goed aan het worden, alleen is het verstaan van australiers aan de telefoon nog wat moeilijk.

Ooh en dan moet ik nog wat vertellen! We zaten met zn allen in de common area (dat is trouwens gewoon buiten, met 3 houten verrotte tafels, waar wij elke dag zitten op onze tuinstoeltjes) maar goed, we zaten daar dus te chillen, opeens schreeuwt iemand keihard: SPIN! zat er zo'n grote dikke vette spin die je alleen in Sydney hebt, die gifitig zijn, op de muur, 1 meter van ons af. Okay, commotie dus in de tent. Bah! Smerig die animals hier. Heb laatst trouwens na stappen ook een dier gezien, het had een staart en rare oren, schijnen hier heel veel dieren te zitten. De naam ben ik even kwijt, schiet me nog wel te binnen.

Ik ben laatst ook naar het Australian museum hier geweest, dat is best tof om te zien. Ze hadden een voorstelling van dinosaurussen en ook over de aboriginals hier en hoe de westerlingen hun cultuur wilden uitbannen.

De tijd gaat hier zo retesnel, dat is onmogelijk. Het liefst bleef ik hier nog een jaar, maar zo zit het niet in mekaar. Ik heb wel besloten na Australie in NL te blijven voor een jaartje, dus no worries, ik maak eerst mijn studie af.

Ik heb trouwens om gewoon even te vertellen de volgende activiteiten gescheduled staan om te doen op mijn east-coast trip:

- Duiken/snorkelen Great Barrier Reef
- Cape Tribulation (enorm rainforest)
- kayaken met dolfijnen
- Port Douglas
- Magnetic Island (met kerst, lekker chillen op een eiland waar het 24/7 mooi weer is)
- Whitsundays (2 dagen 2 nachten zeilen met oud en nieuw)
- Town 1770 (op een motor de zonsondergang in rijden)
- Cattle Station ( op een range paard rijden, schapen scheren )
- Rainbow beach (Dolfijnen voeren en mee zwemmen)
- Fraser Island (3daagse 4wd self cruise tocht)
- Brisbane/Gold Coast/Noosa Heads etc (surfen!)

- Tasmanie (9-daagse tour)

Tof toch:D! Nou ik ga weer even verder, check the Halloween pictures op hyves, facebook komt nog.

Kusjes!

  • 01 November 2010 - 08:12

    Anne-Fleur:

    Hai eef,

    Goed om te zien dat je zo geniet ! Die beesten die jij hebt gezien zijn possems soort mix tussen stokstaartjes en bevers. Die zitten je vooral snachts idd, dan met van die grote ogen aan het kijken vanuit een boom!! haha Geniet er nog maar van mop voor je het weet ben je weer thuis! X

  • 01 November 2010 - 10:15

    Mila:

    Eefje, wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat. Dat geeft me een goed gevoel. En wat een waslijst aan wat je nog allemaal gaat doen. Echt super tof...
    Geniet er maar lekker uitgebreid van...

    Liefs xx

  • 01 November 2010 - 11:31

    Jade:

    Chica,
    klinkt zo gaaf allemaal!
    Als ik eem loterij win kom ik langs:P

    Xx

  • 01 November 2010 - 17:05

    Marieke:

    Hee Eva!
    Het enthousiasme spat er weer vanaf! Echt fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    En je vertelt ons wel het hele verhaal? Alles is zo rozegeur en maneschijn? ;-)
    Nee, echt leuk!
    En inderdaad wat een waslijst aan leuke dingen die van plan bent te gaan doen!
    Pas goed op jezelf en veel plezier! X

  • 01 November 2010 - 17:39

    Lise:

    <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 25849

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: