Catlins - NZ's great Ocean Road - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eva - WaarBenJij.nu Catlins - NZ's great Ocean Road - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eva - WaarBenJij.nu

Catlins - NZ's great Ocean Road

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eva

07 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dat was 'm! Jawel de tweede roadtrip in NZ. Drie dagen van Invercargill (het zuiden van het zuidereiland - lees enorm koud en bekend om z'n regenbuien - lees: ik had zon en het was warm) naar Dunedin (de studentenstad van het zuidereiland) via het binnenland (niks - alleen maar bergen - weilanden - schapen en ons) naar Queenstown. We hadden een mini auto met z'n drieeen en mijn backpack was onze baby (mijn tas is enorm groot geworden met alle onzin die ik overal koop). We vertrokken vroeg van ons megaaaa slechte hostel in Invercargill (de minst aantrekkelijke stad van New Zealand) via de Catlins (de great ocean road van NZ) richting Dunedin. We hebben allerlei mooie stranden gezien, maar deze route staat bekend om zijn wildlife. De eerste stop die we maakten was al gelijk raak: er lag een enorme sealion lekker te chillen in de zon. Het was een super gezicht. Daarna verder gereden en uitgekeken naar pinguins. Want, NZ staat bekend om zijn geeloogpinguin die heel bijzonder zijn en waarvan er nog maar 3.000 in de wereld zijn. We hebben verder diversen roofvogels gezien, enorm veel schapen en koeien (het is tevens het boerenland hier). We hebben enorm geboft met het weer, super zonnig en lekker te vertoeven in de auto met het raampje open. Verder dan wildlife is er trouwens niks, dus we hadden vantevoren wel even inkopen gedaan. We hebben diversen stops gemaakt maar rond 5 uur zijn we naar een plek gereden waar we wel degelijk geeloogpinguins gezien hebben, in het wild! Yes!!! We hebben de nacht gespendeerd in een uber wazig hostel. Een zweedse gast die zijn huis heeft omgebouw als hostel, je kookte in zijn keuken en het was allemaal niet echt mijn ding. Ik ben op tijd mijn bed ingedoken. De volgende dag richting Dunedin gereden en daar heb ik de lokale brouwerij bezocht terwijl mijn travelmates naar de chocoladefabriek gingen. Daarna de peninsula van Dunedin bezocht en een van de drie plekken van de wereld bezocht waar je wilde Albatrossen kan bestuderen, naast de blauwe pinguins en de immens veel aanwezige en luie sealions. Ik heb lekker mijn boekje gelezen terwijl de anderen op pinguintocht waren en toen 's avonds enorm lekker gegeten met een Jack Daniels chocoladepudding als desert. Vanuit Dunedin de volgende ochtend via de kust naar de Mouraki Boulders gereden, uit de zee stekende rotsformaties die als schildpadharnassen op het strand liggen. Met eb kan je genieten van de immens grote ronde stenen in de zee. Daarna via het binnenland teruggereden naar de inmiddels beruchte stad Queenstown. De weg was lang, maar ongelooflijk mooi. Alleen maar bergen, weilanden, Lord of the Rings scenery en niks dan jezelf om je heen. Indrukwekkend, to say the least. Ik verblijf nu in het beste hostel van NZ. Dit hostel is echt paradijs, met super sjieke douches, gratis internet, pc's, gratis bellen naar NL, ga zo maar door. Voor jullie totaal oninteressant, maar ik geniet immens! Gisteren toch maar weer even zoals vanouds gestapt, dus ik ben wederom een beetje moe vandaag maar ondanks de regen die hier vandaag naar beneden plenst ben ik gelukkig.

- Als het goed is kunnen jullie vanaf heden reacties plaatsen onder me verslag. Dit was even misgegaan in het verleden.

Liefs, me

  • 07 Mei 2014 - 08:42

    Yvonne:

    Tja Eva, de reactie kan alleen maar zijn dat we versteld staan van wat je allemaal mee maakt daar. Je beschrijft het ook leuk zodat we goed met je kunnen 'meereizen'. Fijn dat je regelmatig travelmates hebt, en dat na vreselijke slaapplekken ook luxe oorden tot de mogelijkheden behoren. En hier gaat alles z'n gangetje, fris weer, zonnig weer, werken, studeren, feestje hier, etentje daar; en dat herhaalt zich. Kim is net terug uit New York, die is net weer begonnen in Nijmegen (had ze niet zó veel zin in..). Erik is fietsen en kamperen in de Ardennen en ik ..werk. Maar dat is bijna mijn hobby, dus zó erg is dat nou ook weer niet. En ik moet nu hoog nodig aan de gang, ik krijg net een telefoontje.
    Veel plezier nog Eva, we volgen je op de voet!
    Groetjes, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 25864

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: