Nog 2 weken en dan westkust:D - Reisverslag uit Darlington, Australië van Eva - WaarBenJij.nu Nog 2 weken en dan westkust:D - Reisverslag uit Darlington, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

Nog 2 weken en dan westkust:D

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

15 Mei 2011 | Australië, Darlington

G'day

Ik ben nu inmiddels alweer 3.5 week op de farm in Victoria. Over 2 weken ga ik met Charlie beginnen aan onze westkust trip:D. 1e stop is Adelaide en dan via de remote south coast naar Perth, via het zuiden. They say the westcoast is one of the most beautiful places in the world. Kortom:HEB ER ZIN IN!!

Op de farm is alles ok, ik heb vorig weekend een super leuk meiden weekend gehad in Melbourne, dit weekend ben ik met een van mijn collega's: de enige andere vrouw die hier werkt op de farm, naar Ballarat geweest, en heb ik met 10 andere vrouwen een super girlsnight out gehad. De cocktails, de muziek en alles was perfect. Om 5am thuis, en met een enorme kater weer op weg terug naar de farm gisteren. Daarna lekker naar de bios geweest en nu chillen op de bank in me huisje. Het is allemaal goed te vertoeven hier. Anyways, ik werk nog 2 weken hier, ga dan 4 weken rondreizen: 3500 km rijden naar Perth en weer terug, want ik ga hier nog 2 weken meer werken, wanneer ik terug ben van mijn westkust trip om alle dagen vol te krijgen voor me visum. Charlie zal dan in de sneeuw gaan werken, dus dan ben ik hier by myself. Het is nu 10 graden en regenachtig, zeg gerust KOUD! dus ben blij als ik naar de westkust ga, 23 graden daar. Zo zie je maar weer hoe groot Australie is, 3500 km verderop is het prima weer.

We zijn op de farm begonnen met schapen scheren, ongeveer 9000 te doen. Omdat het regent, kunnen we ze niet allemaal scheren dus het is allemaal gedoe en stress hier op de farm. We hebben schapenscheerders, dus dat doe ik niet. Ik ben bezig met het organiseren om al die schapen van alle velden hier naar de scheerschuur te krijgen, dus op de 4wheeler rondscheuren en die schaapjes over de weg drijven richting de farm. Hekje openen, hekje dicht maken. Het is zwaar werk, dont underestimate that one. Verder kunnen we momenteel niet op de velden zaaien, doordat het te drassig is, Great!! En we hebben muizen in huis, maar goed, na de peanut farm heb ik die beestjes zo ongeveer overal zien vliegen, springen en doen, en me lieftallige ex baas gooide ze ook altijd naar me hoofd dus ik zie die beestjes niet meer als een bedreiging. Enigste wat ik nu nog eng vind, is zware dikke grote spinnen, aangezien je in Australie giftige spinnen hebt, en dat trek ik niet echt.

Ons huisje is in het midden van een veld, en momenteel kan ik uit het raam kijken en heb ik uitzicht op 2 race paarden van me collega, en 300 schapen die aan het grazen zijn. In de verte zie ik bergen, want ik zit hier in een uitgestorven vulkanen gebied dus overal zijn heuvels en mini bergjes (nog steeds hoger dan die ene die we in NL hebben). En in de verte zijn er meren, die 4 jaar geleden droog stonden maar door al de regen en de overstromingen in januari dit jaar zijn die nu vol met water.

De auto heeft weer kuren, dus Charlie is die aan het opknappen, iets met de bezinepomp, toch fijn om een auto te hebben die het doet als je straks 3500 km gaat rijden in een van de meest uitgestorven gebieden in Australie.

Morgen weer aan het werk, schapen in de truck drijven, die worden verkocht voor vlees, en dan schapen weer laten scheren. Het is zo zielig als ze vol bloed zitten door het scheren, bah.

Misschien dat ik deze week ook nog met de dochter van de baas een buitenrit mag maken met een van haar paarden! Ben benieuwd!!

xxx, Eefje

  • 15 Mei 2011 - 08:59

    Mila:

    Lijkt me dus echt niks voor mij op een boerderij werken. Haahahah, Echt knap dat je het volhoudt. Je laat zien dat je een echte doorzetter bent.
    Liefs xxx

  • 17 Mei 2011 - 14:15

    Marieke :

    Hai Eva!
    Wat leuk om weer even een update te lezen!
    Je zou denken als je "schapenscheerders" in dienst hebt, dat het er dan niet zo bloedig aan toe hoeft te gaan. Maar dat valt dus erg tegen zo te horen...
    Werkze deze twee weken!
    Hopelijk is die auto weer gauw aan de praat!
    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 25848

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: