DE roadtrip vh jaar: van NSW naar WA: AWESOME - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu DE roadtrip vh jaar: van NSW naar WA: AWESOME - Reisverslag uit Sydney, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

DE roadtrip vh jaar: van NSW naar WA: AWESOME

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

19 Juni 2011 | Australië, Sydney

Hi lieve mensen,

Heb ik even lang niks van me laten horen, sorryyyyy ik was op een roadtrip! Om even aan het begin te beginnen: de leuke toyota camry van Charlie die we hadden gekocht voordat we op de 2e farm aan kwamen, broke down, dussss uiteindelijk hebben we een campervan gehuurd voor 26 dagen. We zijn van Melbourne via Adelaide over de grens naar Western Australia gereden.. Dat is meer als 3500 km, een weg, door the middle of nowhere, LETTERLIJK! Je ziet alleen bomen, zand, en een weg. Massa's aan auto's, don't get me wrong, maar gewoon 2000 km met NIKS aan samenleving, alleen roadhouses met fuelpomps voor 2 dollar per 1 liter aan bezine! Anyways, we hebben in 3.5 dag dit hele stuk gereden, met onze campervan waar we in sliepen, onze gasfles en koker en onze radio die in the middle of nowhere niks ontvangt, gelukkig hadden we de Ipod nog! We hadden geen koelkast, en dus de eski was na 3 dagen aan het rotten, gaf een lekkere geur aan de auto, NOT. Anyways: na dit gebeuren, hadden we allerlei gratis carparks aan de zijkant vd weg waar we sliepen. En dan belandt je dus in een roadtrip met geen wc's of douches voor 4 dagen, je hebt geen zin om je backpack te openen voor schone kleren, dus ik droeg minimaal 4 dagen dezelfde kleren, boeit niet, niemand ziet het. We hadden het goed naar ons zin. En toen hadden we natuurlijk de dikke vette mooie uitzichten die de westkust biedt ha! Nu heb ik ooit een bericht geplaatst met mijn geweldige roadtrip naar de Great Ocean Road, well, vergeleken met de zuid westkust, is dat niks! Hallo oceaan, stranden, verlaten stranden, rotsformaties, zon, en helemaal niks om je heen alleen ik en mijn reisgezelschap: me vriend. Anyways, Na aangekomen te zijn na 4 dagen in de bewoonde wereld hebben we als 1e (jep heeel ernstig dit) de Macdonalds bezocht :). En daarna op een camping verbleven om lekker te douche! Hoppa, en de volgende dag, jawel mensen, had de auto na 3500 km een error en moesten we naar de garage. Nu is het zo dat als je een auto huurt, dat je gelukkig verzekering hebt enzo. Dus wij naar de garage, maar het is een vakantie, dus niemand echt aan het werk, anyways, de error is niet echt ernstig dus we mochten door blijven rijden. Vervolgens hebben we een Scenic Drive door Esperance gedaan, wat genomineerd is als een van de mooiste kusten van de wereld. HOPPA, dat doet maar even, idd! Super de luxe awesome en tof! Adembenemend, in normale taal. Daarna door naar het begin van het Fitzgerald Park, maar dat was AFGESLOTEN. dammit! Dat is een zeer mooi nationaal park. Dus weer door naar Albany, op een verlaten strandcamping area (Gratis!) gestaan, en naar het strand gelopen en OMG hoe mooi was dat. Bergen aan de ene kant, aan de andere kant, kustlijnen, prachtig blauw en groene zee, strand, zand, zon, wind, niemand om je heen! We hebben in de ochtend 1 uur over het strand gelopen, met de bries in je haar en no worries om je heen. Heerlijk! Daarna zijn we naar Albany gereden, een groot stadje, maar het was gesloten vanwege de vakantie, sucks! Beetje rondgereden en scenic drive weer gedaan en nou komt me er toch een punt in dit verhaal waar je even bij moet stilstaan: we hebben de meest geweldige spot op aarde gevonden, sorry, maar het is zo. Op de peninsula van Albany, lag een inham van de oceaan met de kust en het was zo vredig, de zee zien kibbelen aan het zandstrand, met een bootje op het water dobberend, de zon ondergaand en ultieme rust en picknicktafels. Niemand was er, en de zon ging net onder en het leek puur als het paradijs. Geweldig! Dan moet je dus even thuis bellen en dat melden, mama kon het niet helemaal voor zich zien, maar het was alsof je in het paradijs was. Unfortunately, we waren niet allowed to camp there, dus we zijn vervolgens door gereden en hebben we gekampeerd aan een free campspot naast de rivier, awesome! Volgende dag naar Albany weer gereden, om in het dagcentrum een gratis douche te nemen, volgens mij komen alle daklozen daar, anyways, dont care. En de stad was open dus Charlie is gaan shoppen (mannen hè, altijd shoppen) en ik was bezig met rondhangen. Daarna door het Nationaal park in, en we hebben me toch een wandeltocht afgelegd. Non-de-pie! We waren de enige in het park, de zon straalde, de regen kwam soms ons bezoeken, en we hadden welgeteld 0.75 liter water mee, we hebben minstens 10 km gelopen in een 70 graden helling naar de kust en weer terug, op verlaten stranden gezeten, de wind in ons haar laten blazen en puur genieten van de uniekheid van de natuur. Ja mensen, dat is geweldig, dat zou iedereen vinden. Minder geweldig, wat ook iedereen met mij eens zal zijn, was om de weg terug te lopen, die welgeteld in een 70 graden helling 1.5 uur omhoog ging in de zon en regen en storm die eraan kwam, het werd nogal donker. Anyways, het is allemaal goedgekomen, geen mobiele receptie maar wel heelhuids bij onze campervan aangekomen en toen naar Sheley's Beach gereden, een campspot aan de zee!!!! PRACHTIG! Kan niet beter, dat kan gewoon niet. De volgende ochtend door naar Walpole, nadat ik de zon heb zien opkomen op de zee, geweldig! Walpole is een dorp op de kust en biedt geweldige attracties in het nationaal park. We hebben een 75 meter hoge boom beklommen. Juistem, beklommen: er zaten ijzeren pinnen in de boom en die liepen stijl omhoog en zo klom je omhoog, doodgevaarlijk en de boom waaide 1.5 meter naar links en rechts in de top maar het zijn van ouds vuurkijktorens geweest, om te kijken waar vuur was door de rangers, en nu kan je ze beklimmen. Ik heb hoogtevrees, een beetje, zou iedereen hebben met zoiets, dus 1e boom heb ik de top niet gehaald. 2e boom: 65m heb ik wel gehaald! Ha! Hoppa! Zo doe je dat! En dan ben je aan het kijken over alle boomtoppen rondom je heen. Alsof je een vogel bent. We hebben ook een boomtopwandeling gemaakt, ze hebben hangbruggen gemaakt op toppen van bomen en zo kan je de hoogste bomen zien die er zijn. 60-70 meter hoog, 400 jaar oud. GEweldig! De breedste boom ooit gezien: 25 meter breed, niet te geloven! Zo geweldig. Ik heb ook nog een 4 km wandeling langs de rivier gemaakt, en we hebben op de goedkoopste beste camping ooit gestaan aan het strand voor 7 doller voor 2 personen en een van, met een eigen kampvuur, wijn en muziek HOPPA!

Verder heb ik heel vele wilde dolfijnen gezien van spot dichtbij, walvissen gezien, heb ik meerdere keren koude douches gehad, hebben we 2 keer bijna een kangaroo zo groot als een mens op onze wagen gehad, en sinds we geen boolbar hebben, zou dat dodelijk zijn geweest. Hebben we watervallen bezocht, een bergtop beklommen met 360 graden uitzicht, en met windkracht 10! Hebben we meerdere mensen ontmoet en weer ontmoet, want iedereen doet dezelfde route, hebben we kampvuurtjes gehouden op campings en geklestst en gelachen. Zijn we uit eten geweest, steak met frites en pepersaus, jawel! En hebben we genoten van de Margaret River met al haar 250 wijngaarden en wijnkelders die we bezochten en waar we gratis konden proeven, en geshopt en chocolade fabriek gespot, kaasboerderij, ijsboerderij, ga zo maar door. We hebben een Fins meisje ontmoet en we kwamen haar overal weer tegen super grappig, met haar illegaal overal geparkeerd en geslapen en weer door. Daarna op naar Fremantle waar we de brewery hebben beozcht en ik na 1 biertje al nokkie was, en hebben we geslapen in een 2 persoons bed in een echt huis na 3 weken!!! bij Charlie's vrienden en toen kwamen we aan bij ons eindpunt Perth, waar ik geen drol aan vond en hebben we in een hostel ingecheckt aan het strand en niet geslapen, maar overnacht in onze campervan omdat we er zo opgesteld waren geraakt op een strand. Super! En nu: nu ben ik alleen terug in Brisbane, en gaat voor mij mijn laatste maand in en dit is de periode waar ik weer alleen ga als backpacker met als volgende bestemming Surfers Paradise, waar ik in een hostel ga werken en ga chillen met die billen op het strand in de winter, want dat kan, met uggs aan en een jas. En dus begint het stadsleven weer een beetje. Maar de roadtrip was geweldig, en dit is de korte versie maar me vingertoppen doen pijn, alles was toppie en ondanks de moeilijke momenten denk ik dat dit een van de beste ervaringen in me leven was, samen met Charlie, op de weg met niks anders dan onze campervan en de radio en het geluid van de wielen op de road. Waar een wil is, is een weg. En wij hebben gezien, gevoeld en geroken aan hoe het is om rond te rijden en de ultieme vrijheid te ervaren, en weet je: beter kan je het niet krijgen.

Tot snel lieve mensen, het moet gezegd, met elke pasje dat ik hier neem, leer ik.

  • 19 Juni 2011 - 09:45

    Evi:

    super eef! kus

  • 19 Juni 2011 - 12:27

    Elly:

    superleuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt!succes in brisbane.hartelijke groeten en een dikke hug uit denhaag

  • 19 Juni 2011 - 19:50

    Marieke:

    Hee Eva!
    Wat een verhaal! Mooi hoor!
    Maar in je verhaal heb je het niet over moeilijke momenten?
    Liefs! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 25843

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: