Zuidereiland im in love - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Eva - WaarBenJij.nu Zuidereiland im in love - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Eva - WaarBenJij.nu

Zuidereiland im in love

Door: Eef

Blijf op de hoogte en volg Eva

16 April 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Inmiddels ben ik in het Zuidereiland aan de westkust. We hebben the forgotten highway gereden wat vooral veel hoge heuvels en farmland was. Niet erg spectaculair. Daarna zonder pauze naar Wellington terug gereden en letterlijk op de seconde de auto op tijd terug gebracht. Toen in echt een smerig hostel geslapen maar wel super lekker gegeten met een vriend van me in een jawel Belgisch restaurant. Geweldig! Mosselen gegeten en bier gedronken! Toen voor de laatste keer met de groep of five uitgeweest: het afscheid was echt niet tof. Je raakt toch gewend aan mensen en we hadden echt een top groep. De volgende ochtend de meest erge ferry overtocht ooit gehad. Gelukkig niet bootziek geworden. Ik ben een paar dagen in Nelson geweest om wat rust te krijgen; voor degenen die denken dat ik op vakantie ben; ik heb nog geen dag niks gedaan. Mijn spieren in mijn lichaam zijn maximaal aan het werk hier. Dus in Nelson even lekker genikst en mijn rugzak laten maken die kapot was (ook zoiets ik heb echt teveel zooi als backpacker dus het gewicht is te zwaar). Het hostel in Nelson was geweldig met gratis chocoladepudding en ijs elke avond. Ik heb gemountainbiked naar het strand waarna ik maximaal door zandvliegen ben gebeten. Toen door met de bus naar het beroemde Abel Tasman nationaal park. Daar de dagtour gedaan 7uur gewandeld in regen dus het uitzicht was wat minder. Een uber goede barbecue gehad met de nieuwe busgroep met aardige lui. De volgende dag door naar de spectaculaire robuuste westkust! Ik ben in een rainforest resort geweest en heb de beroemde Pancake rocks gezien opgestapeld als pannenkoeken uitkijkend op kust. Ik heb erheen gelift ondanks twee meiden vorige week zijn aangevallen door een man. Ja NZ heeft rare mensen. De dag erna mijn eigen bonecollar gemaakt (ketting van koeienbotten waar je door slijpen en boren een eigen vorm van maakt). Toen door naar Franz Jozef waar je naar de gletsjer kan wandelen. Het weer was super slecht maar zoals jullie weten kan ik niet stilzitten dus in de regen een spectaculaire tocht gemaakt. De gletsjer is in de afgelopen jaren enorm gekrompen door de klimaatveranderingen. Maar desondanks was het super om te zien, ook omdat door de regen de bomen zo groen zijn als kikkers en de rivier en de watervallen super zijn. De volgende dag ben ik in Fox Glacier als enige van de bus afgegaan en gisteren wilde ik een rustdag houden maar de baas van mijn hostel ging naar de Fox gletsjer omdat het super hard regende en daardoor de rivier vanaf de gletsjer enorm was toegenomen en het was spectaculair! Ik ben in de plensregen een hike gaan doen en heb enorm genoten van de natuur. Erna met de backpackers hier lekker bier van de lokale brouwerij gedronken. Mijn regenjas is niks waard maar de baas van het hostel hier heeft me een andere gegeven. Vandaag heb ik enorm geboft met het weer en ben ik na 5 uur slaap en teveel drankjes om 8uur vanochtend begonnen aan een van de meest zware wandelingen ooit. Het is een enorm steile klim van 4 km de berg op om een 360graden view te zien van de zee, de bergen en de bergen met sneeuw en gletsjer. Na 3 uur letterlijk te klimmen in bomen en struiken kwam ik op de top en de zon scheen! Ik had 15 min om foto's te maken voordat de wolken binnenkwamen in the gorge. Het was geweldig!!! Volledig alleen op het hoogste punt van hier in NZ en alleen maar spectaculaire uitzichten. De terugweg was pittig. Afdalen op slipperige bomen, water dat over het pad loopt; ik ben veilig terug gekomen en heb het maar liefst in 6 uur gedaan in plaats van 8 uur wat er voor staat. Morgen nog een dag wandelen naar een meer en dan door naar Wanaka waar ik wederom van de bus af ga en een paar dagen weer ga wandelen en genieten van de rust en het genot om even niks om je heen te hebben. Zoals altijd is alles goed en ik moet zeggen dat de natuur hier echt mij sprakeloos maakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 25860

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: