4.5 wks - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu 4.5 wks - Reisverslag uit Mondure, Australië van Eva - WaarBenJij.nu

4.5 wks

Door: Eva

Blijf op de hoogte en volg Eva

06 April 2011 | Australië, Mondure

i peeps,

Ik ben nu 4.5 week hier ik ben kapot moe! ik heb blaren op me handen, ik heb spierpijn in mijn armen van al dat shuffling van the peanuts.. ik kan geen truck meer rijden, ik ben klaar met al die klote peanuts,.. en we hebben pas 150 hectare gedaan en we moeten nog 200. Leuk man! vandaag hele dag weer op een eeuwenoude racking tractor gezeten en allemaal lines of peanutbosjes moeten "racken", dat wil zeggen met een tractor over de lijnen rijden van de bosjes noten en dan de ene lijn op de andere leggen. Je bent met z'n drieeën op 3 tractors bezig en het is alsmaar op en neer rijden. De geschatte tijd voor dit is ongeveer een week en dan gaan we weer trucks op en af rijden van de silo's naar de paddocks waar de treasers bezig zijn de noten van hun plant af te trekken. Per truck gaat er ongeveer 8 a 9 ton in en in 1 silo ongeveer 50 ton aan noten. Die moeten we dan "level" scheppen en dan komt er een mega truck die ze vervoert naar de koper. Ondertussen verwarm je de silo's met vuur om de peanuts op 10% vochtigheid te krijgen. Ik ben blij als ik over 2 weken hopelijk klaar ben, ik kan niet meer. Ik heb de wallen op tokio hangen, de spierballen zijn aanwezig maar ik kan mezelf hardly vooruit krijgen. Ik duik zo me bed in, enige vooruitzicht is dat Charlie binnenkort terug is. We hebben nu een nieuw meisje uit Germany erbij, dus het is very crowded in huis. Er is 1 kat dood, waarschijnlijk door de hond opgegeten, de kippen lopen overal en zijn massaal gegroeid nadat we allemaal maïs en peanuts aan hen hebben gegeven die van de band af zijn gevallen bij het op en afladen van de trucks. Het is wel leuk, we beginnen een grote familie te worden en je begint iedereen goed te leren kennen. Nu we even niet trashen is het rond 6 pm afgelopen met werk en drinken we een biertje en lullen wat. Maar als we trashen ben je minimaal tot 9 a 10 uur 's avonds bezig en heb je dus een dag van 15 uur erop zitten. Hard werk still, vooruitzicht is de westkust heb er zoveel zin in! Het begint hier nu aardig af te koelen 's avonds, winter is coming! Nog een reden om richtig het westen te gaan, daar schijnt de zon het meeste dan. Ik ben benieuwd!

All is good, just a bit tired:)

ps We zijn zo druk bezig met alles dat het waarschijnlijk allemaal rond is begin next week, dus dan is de westkust aan de beurt jippppiieee!

  • 07 April 2011 - 06:44

    Marieke:

    Poeh poeh! Petje af! Nog even volhouden dan die twee weken! Bah, was die kat dan ineens verdwenen of hoe kwam je daar achter?
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eva

Actief sinds 09 Juni 2009
Verslag gelezen: 50
Totaal aantal bezoekers 25865

Voorgaande reizen:

19 Februari 2016 - 10 Maart 2016

Thailand

02 Maart 2014 - 31 Juli 2014

Down under 3 + NZ, (Fiji) en Bali

02 Maart 2011 - 21 Juli 2011

Down under 2

19 Juli 2010 - 03 Februari 2011

Down Under

25 Juni 2009 - 22 Augustus 2009

Animatrice op camping in Francee

Landen bezocht: